مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

سیم کارت های بی هویت ، ابزار دست کلاهبرداران

فروش سیم کارت بی هویت یا سیم کارت یکبار مصرف؟ ، سیم کارت بی هویت نامی عجیب بر روی بعضی از سیمکارت‌های بدون سند در بازار خرید سیم کارت می باشد. تا به حال نام این سیمکارت ها به گوشتان خورده؟

حتما شما هم با گذشتن از کنار یک دکه روزنامه فروشی یا مغازه کوچک، با جمله فروش سیمکارت روبرو شده‌اید. اما آیا خرید سیمکارت‌ ها به همین راحتی و بدون نیاز به مشخصات فردی و مدارک است؟

این نوع از سیم کارت‌ها، به سیم کارت‌های یکبار مصرف یا سیم کارت بی هویت شناخته می‌شوند. متاسفانه استفاده از این سیم کارت‌ها تنها برای ایجاد مزاحمت یا کلاهبرداری به روش‌های مختلف است.

البته شرایط خرید این سیم کارت‌ها ارائه کپی شناسنامه و کد پستی 10 رقمی به فروشنده است. اما چون هیچ اجباری برای ارائه مدارک به فروشنده وجود ندارد، در نتیجه هرگز به دست فروشنده نمی‌رسند.

موضوع جالب‌تر اینکه هیچ فروشنده‌ای خود را مسئول کنترل این مدارک نمی‌داند. از طرفی نوشتن یک کد پستی فرضی هم کار خیلی آسانی است. 

به گزارش برخی از خبرگذاری‌ها، فروش سیم کارت بی هویت از موضوعات جالب بازار سیم کارت در ایران است. سیم کارت‌هایی که ممکن است تا 200 هزار تومان هم به فروش برسند!

فروش سیم کارت‌ های بی هویت

مشکل سیم کارت‌های یکبار مصرف و بی هویت از زمانی که اپراتورهای کشور شروع به هدیه دادن سیم کارت به مشترکین خود کردند، بوجود آمد. مشکلی که هم خود اپراتورها و هم مردم را به دردسر انداخته است.

این موضوع باعث شد تا از بهمن سال 95، ثبت کد ملی با هدف ساماندهی سیم‌کارت‌های بی هویت انجام شود. در همان زمان طبق اعلام معاون سازمان تنظیم مقررات حدود 3 میلیون و 140 هزار سیم کارت همراه اول و 3 میلیون و 100 هزار سیم کارت ایرانسل، بدون هویت هستند.

البته این سازمان به مشترکین اپراتورهای مختلف اعلام کرد که برای ثبت هویت سیم کارت خود به مراکز ویژه اپراتورهای مربوط مراجعه کنند. اما هنوز هم مسئله خرید و فروش سیم کارت‌های یکبار مصرف وجود دارد.

سیم کارت بی هویت یکبار مصرف

همان طور که گفتیم این سیم کارت‌ها در دکه‌های روزنامه فروشی و یا توسط دست فروش‌های خیابانی به فروش می‌رسند. شما می‌توانید در ازای پرداخت پول خیلی کمی صاحب یک سیم کارت شوید.

این سیم کارت‌ها در اصل بدون هویت نیستند و بر روی شبکه همان اپراتور فعال هستند. در نتیجه خریدار زحمت فعالسازی آن را به دوش نمی‌کشد.

معمولا این سیم کارت‌ها عمر یک تا سه ماهه دارند و هیچ پوکه‌ای ندارند. در نتیجه پس از پایان تاریخ مصرف قابل استفاده نبوده و باید آنها را دور بیندازید.

۱۴۰۱/۳/۲۴

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت