مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

مزیت سیم کارت دائمی همراه اول به سیم کارت اعتباری چیست؟

سیم کارت دائمی بخریم یا اعتباری

همانطور که می دانید در ابتدای ورود سیم کارت به کشور،فراگیری تلفن همراه به صورتی که امروزه رواج دارد نبود و  خرید سیم کارت به دلیل هزینه های هنگفتی که داشت بسیاری از افراد مقدور نبود و کاربران برای دریافت آن مدت زمان نسبتا زیادی را معطل می ماندند. با ورود اپراتور های مختلف ارائه دهنده ی سیم کارت رونق شگرفی در بازار فروش سیم کارت آغاز شد. امروزه با وجود این اپراتورها در کشور، ثبت نام و دریافت سیمکارت دیگر مثل گذشته ملال آور و طولانی نیست.

در این مقاله از سایت سیم کارت جم به بررسی تفاون های سیم کارت های دائمی و پرداخته ایم. اصلا یک شخص چرا باید به جای سیم کارت های ارزان قیمت اعتباری به سراغ سیمکارت های گران قیمت دائمی برود؟ مزیت سیم کارت های دائمی نسبت به خطوط اعتباری چیست؟

اولین موردی که می توان به آن اشاره داشت این است که معمولاً هزینه برقراری تماس در سیم کارت های دائمی کمی ارزان تر از سیم کارت های اعتباری بوده و سلب امتیاز هم نمی شوند. در حال حاضر خرید و فروش این نوع سیم کارت ها در بازار از رونق نسبتاً خوبی برخوردار است و گاهاً برای خرید یک سیم کارت خاص، قیمت های میلیادری پرداخت می شود.

سیم کارت اعتباری یا دائمی؟

مطمئناً برای بسیاری از کاربران این سؤال پیش آمده که چرا این دو سیم کارت ارائه می شوند؟ مردم با در نظر گرفتن چه مسائلی اقدام به خرید یکی از این دو مورد می کنند؟ یکی از مهم ترین مسائلی که مردم را به خرید سیم کارت های اعتباری سوق می دهد، قیمت بسیار کمتر این سیم کارت ها نسبت به سیم کارت های دائمی است.

هزینه های برقراری تماس و پیامک در سیم کارت های اعتباری بیشتر از سیم کارت های دائمی است.

در این سیم کارت ها میزان مکالمات و استفاده کاربران به میزان اعتبار خریداری شده توسط مشترک بستگی دارد. مشترکین سیم کارت های اعتباری بالطبع کنترل بیشتری روی میزان اعتبار و استفاده ای که از خطوط خود می کنند، دارند. البته معایبی هم در خصوص سیم کارت های اعتباری وجود دارد.

به عنوان مثال در صورت غیر فعال بودن (عدم استفاده پس از فعال شدن) این نوع سیم کارت ها سلب امتیاز خواهند شد. همچنین هزینه های برقراری تماس و پیامک در این نوع سیم کارت ها بیشتر بوده و خرید و فروش آن ها نیز از رونق بسیار پایینی برخوردار است. اما سیم کارت های دائمی از قیمت بالاتری برخوردار هستند و احتیاجی به خرید اعتبار  برای آن ها ندارید.

مشترکین این سیم کارت ها می توانند تا سقف ودیعه پرداختی از خط خود استفاده و در پایان هر ماه هزینه های وارده را به صورت قبض پرداخت نمایند. هزینه برقراری تماس و پیامک در این نوع سیم کارت ها به نسبت پایین تر بوده و خرید و فروش آن ها نیز از رونق خوبی برخوردار است.

سیم کارت همراه اول

همانطور که می دانید همراه اول (شرکت ارتباطات سیار) اولین و بزرگترین اپراتور کشور در ارائه خدمات همراه به شمار می رود. این اپراتور هم اکنون بیش از 65 میلیون کاربر دارد و  1242 شهر و بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده های ایران را تحت پوشش خود قرار داده است. همچنین بد نیست بدانید که ارتباط رومینگ بین الملل این اپراتور نیز با 270 اپراتور در 112 کشور جهان بر قرار است.

از سال 93 همراه اول به منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به یکسان سازی تعرفه ها نمود. انجام این کار سبب شد تا محاسبه ميزان کار کرد برای مشترکين بسيار ساده شود. طرح یکسان سازی تعرفه ها نیز به صورت خودکار برای مشترکین دائمی و اعتباری فعال می شود و کاربران به هیچ گونه اقدام خاصی در این رابطه نیاز ندارند.

سیم کارت های دائمی

در حال حاضر تعرفه مکالمه همراه اول دائمی همراه اول به تلفن ثابت و همراه اول و همچنین به سایر اپراتورها، ۵۹.۹ تومان به ازای هر دقیقه مکالمه است. تعرفه برقراری تماس با سیم‌کارت‌ های اعتباری همراه اول به تلفن ثابت و همراه اول و همچنین اپراتورهای دیگر نیز ۸۹.۹ تومان به ازای هر دقیقه مکالمه است.

بد نیست بدانید که معیار محاسبه یک تماس نیز بر اساس ثانیه انجام می پذیرد نه دقیقه.

هزینه هر پیامک همراه اول بر اساس هر 70 کاراکتر (یک متن یا همان یک تکست) محاسبه می شود. هم اکنون تعرفه پیام کوتاه همراه اول دائمی فارسی 89 ریال و انگلیسی 222 ریال می باشد و هزینه هر پیامک همراه اول اعتباری فارسی 106 ریال و انگلیسی 264 ریال می باشد.

در صورت استفاده از اینترنت همراه اگر بسته های در نظر گرفته شده از سوی شرکت ارتباطات سیار را خریداری نکرده باشید، هزینه های شما به صورت آزاد به ازای هر کیلوبایت محاسبه خواهد شد.

 

۱۴۰۲/۱۰/۲۳

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت