مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

تعداد سیم کارت مجاز برای هر ایرانی

تعداد سیم کارت های دائمی  و سیمکارت های اعتباری واگذار شده در کشور از سوی اپراتورها بسیار بیشتر از جمعیت کل ایران است. بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف نیاز به خرید سیم کارت های متعدد دارند. به طوری که گاها دیده شده تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام یک فرد در دفاتر فروش سیم کارت  از 10 سیم کارت هم بیشترشده است.

در گذشته هر فرد مجاز بود که از هر اپراتور 10 سیم کارت به نام خودش و با کد ملی خود ثبت نماید، ولی در سال های گذشته این قانون تغییر کرده و بر اساس آخرین اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ هر فرد ایرانی می تواند تنها 10 سیم کارت را با کد ملی خود ثبت نماید. این قانون بدین معناست که افراد می توانند در مجموع از هر سه اپراتورهمراه اول ایرانسل و رایتل 10 سیم کارت تحت مالکیت خود داشته باشد. البته اشخاص حقوقی مانند شرکت ها و سازمان ها برای تعداد سیم کارت های فعال؛ از هیچ محدودیتی برخوردار نیستند. اتباع غیر ایرانی نیز با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل گذرنامه، کارت اقامت، کارت پناهندگی، کارت هویت و کارت سبز می توانند به صورت همزمان از مجموع تمام اپراتورهای فعال در کشور سه سیم کارت فعال به نام خود داشته باشند.

 

ابلاغ قانون محدودیت تعداد سیم کارت از سوی رگولاتوری؛ در روزهای اول تصویب افراد زیادی را که برای اهداف مجاز مختلفی نیاز به سیم کارت های متعدد داشتند، دچار مشکل ساخت. ولی با مرور زمان این افراد نیز مجبور شدند تا تمام نیازهای خود را با همین تعداد سیم کارت مجاز مصوب شده، حل نمایند.

با توجه به این که با پیشرفت تکنولوژی و همه گیری استفاده از فناوری های مدرن، شکل و شمایل کلاهبرداری ها و تخلفات نیز بسیار با گذشته فرق کرده و در حال حاضر متخلفان با تسلط کامل به علم روز دنیا از غفلت و سادگی افراد سوء استفاده کرده و اهداف شومشان را اجرایی می کنند، لازم است کلیه افراد دقت و توجه کافی نسبت به حفظ اموال شخصی مانند سیم کارت ها داشته باشند.

 

زیرا تخلفاتی که در فضای مجازی صورت می پذیرد؛ معمولا به کمک ابزارهایی مانند سیم کارت انجام می شود و قطعا کلاهبرداران برای حفظ هویت خود از هویت جعلی و سیم کارت هایی استفاده می کنند که به نام شخص دیگری می باشد. از آنجا که بر اساس قانون در صورت وقوع هرگونه جرم و کلاهبرداری تنها مالک سیم کارت باید در مراجع قانونی حضور یافته و پاسخگو باشد، حفظ و مراقبت از هویت شخصی و اسناد و مدارک بر عهده هر فرد می باشد. البته در مواردی هم بعد از تلاش فراوان و ارائه اسناد و ... بی گناهی مالک ثابت خواهد شد؛ ولی این روند علاوه بر این که مستلزم زمان می باشد؛ می تواند باعث ضررهای مالی و از دست رفتن آبرو نیز بشود. چون باید بپذیریم که به هر حال مالک سیم کارت به علت سهل انگاری، در وقوع جرم درصدی مقصر می باشد.

در هر صورت از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است، لازم است افراد در اسرع وقت نسبت استعلام تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است؛ اقدام نمایند تا ضمن آگاهی از تعداد سیم کارتی که به نامشان می باشد، در صورت بروز هرگونه مغایرت، نسبت به مسدود سازی سیم کارت و تعیین تکلیف آن اقدام نمایند.

 

 

۱۴۰۱/۶/۷

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت