مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

آخرین تعداد درخواستی‌های ترابردپذیری

 

فروش سیمکارت

مشترک خرید سیم کارت از طریق مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که قصد دارد به آن مهاجرت کند، برای اجرای این طرح ثبت نام می‌کند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد از طریق یک پیامک تایید ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسید.

  1. مشترک  سیم‌کارت درصورت موافقت عدد یک را به سامانه 667 ارسال می‌کند و درصورت انصراف از اجرای این طرح پیش از تایید درخواست توسط اپراتور فعلی این مساله را به اپراتور جدید خود اعلام می‌کند.
  2. پس از آن درصورت موافقت فرد با اجرای این طرح برای مشترکان اعتباری  سیمکارتمدتی معادل سه روز و برای مشترکان دائمی زمانی حدود پنج روز زمان نیاز است تا اپراتور جدید درخواست ارجاع شده را پذیرفته و امور مربوطه را انجام دهد.
  3. پس از این مرحله سیم‌ کارتی جدید البته با همان شماره قبلی به مشترک واگذار می‌شود.

مشترکین باید توجه داشته باشند که، پس از اجرای این طرح تمام خدماتی که از اپراتور اول خود دریافت می‌کردند غیرفعال خواهد شد، بنابراین به مشترکان سیم ‌کارت‌های اعتباری توصیه می‌شود که پیش از اجرای طرح ترابردپذیری تمام اعتبار خود را مصرف کنند. البته مشترکان سیم‌ کارت‌های دائمی باید توجه داشته باشند که پیش از اجرای این طرح باید تمام قبوض خود را پرداخت کرده باشند.

گفتنی است با اجرای ترابردپذیری هیچ یک از پیامک‌های خدمات دولتی یا بانکی قطع نشده و اختلالی در این خصوص ایجاد نمی‌شود. همچنین طی مدتی که برای تایید ترابردپذیری توسط اپراتورها نیاز است، سرویس رومینگ بین‌الملل مشترک قطع خواهد شد.

نکته دیگر آنکه پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. از سوی دیگر امکان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه‌ تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد.

تاریخ شروع  ترابردپذیری از (تیر ماه 1395) تا 31 مرداد 1397، یک میلیون و 478 هزار و 430 مورد بوده است، البته هنوز تعداد ترابردپذیری به تفکیک هر یک از اپراتورها اعلام نشده است، زیرا مسوولین معتقد هستند پارامترهای مختلفی همچون کیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربری در تراز ترابردپذیری دخیل است که نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.

دبیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری با اشاره به حداکثر تعداد تفاوت ترابرد ورودی و خروجی در اپراتورها بیان کرد: تراز ترابرد بین هر سه اپراتور عدد قابل توجهی نیست و کمتر از 20 هزار تاست. یعنی تفاوت بهترین حالتی که اپراتوری مشترک بیش‌تری جذب کرده و بدترین حالتی که مشترک از دست داده، 20 هزار بوده است. این تراز همیشه حفظ می‌شود و البته برای همراه اول که 57 میلیون مشترک، ایرانسل که 35 میلیون مشترک و رایتل که سه میلیون مشترک دارد، عدد قابل توجهی نیست.

۱۳۹۷/۶/۱۷

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت