مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

آنتن دهی کدام سیم کارت برای جی پی اس مناسب تر است

خرید سیم‌کارت 

 با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و افزایش فروش سیم کارت، جی پی اس به عضوی جدانشدنی از زندگی ما بدل شده‌ است. سیم‌کارت ردیاب اطلاعات را به صورت لحظه‌ای از طریق پیامک، تماس یا اپلیکیشن در اختیار صاحب خودرو قرار می‌دهد. از این رو انتخاب سیمکارت مناسب در بهبود عملکرد ردیاب نقش مهمی دارد. سیم‌کارتی برای ردیاب جی پی اس مناسب خواهد بود که در عین داشتن پوشش‌دهی قوی و قابلیت تماس، هزینه اشتراک مقرون به صرفه‌ای هم داشته باشد. در ادامه عوامل مهم در انتخاب اپراتور سیم‌کارت مناسب برای ردیاب را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

 ردیاب‌ها دو نوع هستند؛ ردیاب ماهواره‌ای سیم‌کارتی و ردیاب ماهواره‌ای. ردیاب‌های موجود در بازار اغلب از نوع اول و سیم‌کارتی هستند که تحت پوشش دکل‌های مخابراتی قرار می‌گیرند و از آنتن دهی و پوشش‌دهی دائمی و بهتری برخوردارند. اگر تصمیم به خرید این نوع ردیاب جی پی اس برای وسیله نقلیه‌ی خود دارید و نگران آنتن دهی ردیاب و کیفیت اپراتور سیم‌کارت آن هستید، با ما در این مطلب همراه باشید

  1. پوشش‌دهی قوی شبکه اپراتور

پوشش‌دهی شبکه مهمترین وجه انتخاب سیم‌کارت است که در بهبود آنتن‌دهی ردیاب نقش چشمگیری دارد. اپراتوری را باید انتخاب کرد که در نقاط تردد خودروی مورد نظر بیشترین میزان پوشش‌دهی را داشته باشد. عدم پوشش مناسب و آنتن ضعیف اپراتور سیم‌کارت، خدماتی همچون SMS و GPRS را مختل کرده و در نتیجه موقعیت خودرو و شرایط عملکرد آن به صورت لحظه به لحظه و آنلاین ارسال نخواهد شد. آنتن‌دهی اپراتور در هر منطقه متغیر است، بنابراین اگر یک اپراتور سیم‌کارت خاص در محل زندگی شما و تردد خودرو پوشش‌دهی و آنتن بهتری دارد، پیشنهاد می‌کنیم از سیم‌کارت آن اپراتور برای ردیاب استفاده کنید.

اپراتور سیم‌کارت‌های متعددی برای استفاده در ردیاب وجود دارد که از بین آن‌ها، سیم‌کارت‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل از پوشش‌دهی بهتری برخودارند. در این میان سیم‌کارت ایرانسل به طور نسبی آنتن قوی‌تر و پوشش بیشتری در سطح جاده‌های کشور دارد و از این نظر انتخاب مناسب‌تری برای بهبود آنتن دهی ردیاب است.

دلایل اهمیت ردیاب سیم کارتی

  1. پرداخت هزینه‌های استفاده از سیم‌کارت

در صورتی که مسئولیت شارژ مستقیم سیم‌کارت به عهده مشتری باشد، استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری گزینه بهتری خواهد بود. اما برای مدیریت هزینه‌های سیم‌کارت ردیاب برای ناوگان با تعداد خودروی بیشتر، استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی راحت‌تر است و دیگر نگران میزان استفاده و اتمام شارژ سیم‌کارت نخواهید بود.

  1. قابلیت برقراری تماس با سیم‌کارت داخل ردیاب

سیم‌کارت‌های دیتا در مقایسه با سیم‌کارت‌های معمولی، قابلیت برقراری تماس تلفنی ندارند و تنها از دیتای اپراتورها استفاده می‌کنند. از آن‌جایی که کنترل عملکرد ردیاب از طریق تماس گرفتن با سیم‌کارت داخل ردیاب امکان‌پذیر است، توصیه می‌شود که از سیم‌کارت‌های معمولی دارای قابلیت تماس تلفنی استفاده شود. ردیاب‌هایی که سیم‌کارت دیتا دارند را نمی‌توان با این روش کنترل کرد و اغلب باید با بازبینی حضوری از عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل نمود. 

اهمیت ردیاب سیم کارتی

  1. هزینه‌های سیم‌کارت

هر بار که خودرو از محدوده‌ی مورد نظر خارج می‌شود، سیم‌کارت داخل ردیاب پیامی برای شماره صاحب خودرو می‌فرستد، یا زمانی که قصد شنود صدای داخل کابین خودرو را دارید، با فرستادن کدی به ردیاب، سیم‌کارت داخل ردیاب با شما تماس تلفنی برقرار خواهد کرد؛ همه این خدمات به شارژ یا بسته اینترنتی سیم‌کارت نیاز دارند.

بنابراین، در انتخاب سیم‌کارت مناسب برای ردیاب بهتر است به هزینه‌های استفاده از سیم‌کارت از جمله ارسال SMS و دیتا نیز توجه داشته باشید. با وجود این که به تازگی تعرفه‌ی اپراتورها یکسان شده است، اما همچنان تعرفه‌ی استفاده از طرح‌ها و بسته‌های دیتای مختلف برای هر اپراتور متفاوت است. بنابراین، اپراتور سیم‌کارتی را برای ردیاب انتخاب کنید که کمترین هزینه را برای ارسال پیام و دیتا داشته باشد

 

۱۴۰۱/۱۰/۲۴

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت