مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

تاریخچه تلفمن همراه در ایران

سیم کارت

خرید سیم کارت در مرداد سال 1373 در ایران آغاز شده است. تلفن همراه جزو آن دسته از کالاهایی است که چند دهه اخیر شیوه و رفتار زندگی بشر را دستخوش تغییراتی شگرف كرده است. در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران بهره برداري از اولين فاز شبكه تلفن همراه كشور، با استفاده از ۱۷۶ فرستنده و گيرنده در ۲۴ ايستگاه راديويي و با ظرفيت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد . بعد از استقبال بی نظیر مشتركين از اين فناوری ، مردم ورود تلفن همراه به کشور را باور کردند؛ به طوری که هجوم متقاضیان به مخابرات و بازار به حدی رسید که فیمت گذاری سیم کارت در آن زمان گاهی اوقات به بالای 30 میلیون ریال نیز می‌رسید.

شركت مخابرات ايران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به كل كشور بر آمد؛ به طوري كه افزون بر تهران ، شهرهاي مشهد، اهواز، تبريز، اصفهان و شيراز نيز زير پوشش شبكه تلفن همراه قرار گرفت. در سال ۱۳۷۵ علاوه بر شهرهاي ياد شده ، تعداد ۲۸ شهر ديگر به اين شبكه پيوست.

به همين دلیل و در راستاي سياست برخورداري كليه اقشار كشور، اعم از ساكنين شهرهاي كوچك و بزرگ از امكانات ارتباطي، تعداد شهرهاي تحت پوشش تلفن همراه از ۱۳۴ شهر در آغاز سال ۷۶ ، به ۶۶۷ شهر در پايان سال ۸۲ و ۱۱۶۷ شهر در اواسط سال ۹۱ رسيده است.

در حال حاضر شرکت ارتباطات سیار ایران ، حدود ۷۳ میلیون مشترک دارد و ۱۲۴۵شهر و بیش از ۷۰هزار کیلومتر از جاده های کشور را تحت پوشش قرار داده است . ضریب نفوذ این اپراتور حدود ۹۰.۳ درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ کشور جهان برقرار است.

۱۳۹۷/۳/۱۲

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت