مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

دلایل سلب سیم کارت همراه اول

 

سیم کارت همراه اول

سیم کارت یکی از لازمه‌های زندگی بشر است که راه ارتباطی ما با سایر مردم کشور و حتی جهان را راحت می‌کند. در ابتدای ورود سیم کارت به کشور فقط سیم کارت همراه اول دائمی وجود داشت. بعد از گذشت مدت زمانی اپراتور های دیگر هم وارد بازار کار شدند و با اپراتور همراه اول به رقابت پرداختند. با بالا رفتن قیمت سیم کارت های دائمی همراه اول، این اپراتور به فکر تولید سیم کارت های اعتباری ارزان قیمت افتاد و تعداد زیادی سیم کارت اعتباری از تمامی اپراتور ها روانه ی بازار شد.

از زمان پیدایش سیم کارت های اعتباری ارزان قیمت، خیلی از افراد به داشتن یک سیمکارت راضی نشدند و با خوشحالی سیم کارت‌ها متعددی برای خود و اعضای خانواده‌شان تهیه کردند. اما خیلی زود متوجه شدند که مدیریت سیم کارت ‌ها متعدد چندان کار آسانی نیست. فقط کافی است یکی از سیم کارت‌ها گم شود و به دست افراد سودجو بیافتد.

اپراتور های موجود در کشور برای جلوگیری از سوء استفاده از سیم کارت های بلا استفاده اقدام به سلب سیم کارت هایی کرد که بیش از 90 رو خاموش می باشند. سلبِ امتیاز سیم کارت یعنی اینکه سیمکارت‌ های اعتباری یا دائمی که تاکنون بنام شما خریداری شده‌اند و شما مالک آن‌ها هستید را از مالکیت خود خارج کنید. به دو روش حضوری و غیر حضوری می‌توان سیم کارت های بلا استفاده را سلبِ امتیاز کرد.

چنانچه سیم کارتی به مدت 90 روز استفاده نشود، اپراتور مجاز به سلب امتیاز آن میباشد. البته مطابق قانونی که توسط "سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی" تصویب شده، اپراتورها می توانند هر نوع سیم کارتی را در صورت فعال نبودن آن در بازه زمانی 90 روزه، سلب امتیاز کنند و دوباره در چرخه فروش خود قرار دهند.

سلب امتیاز سیم کارت های دائمی همراه اول:

اگر مشترک همراه اول از سیمکارت دائمی خود به مدت شش ماه استفاده نکند ویا دو دوره متوالی قبض خود را پرداخت ننماید،سیم کارت او قطع می شود. وی شش ماه فرصت دارد نسبت به وصل مجدد خط خوداقدام کند.

در غیر این صورت خط قطع دوطرفه و بعد اخطار سلب امتیاز ارسال میگردد. در صورت عدم پرداخت بدهی ، سیم کارت سلب می شود.

دلایل قطع سیم کارت های همراه اول : 

  • زمانی که فرد در دو دوره متوالی یعنی حدود چهار ماه قبضهای خود را حتی با مبلغ اندک پرداخت نکند.
  • در شرایطی که رقم کارکرد مشترک به 80 درصد مبلغ ودیعه سیم کارت برسد.

 

سلب امتیاز سیمکارت اعتباری همراه اول

در صورتی که مشترک بیش از 90روز نسبت به ارسال پیامک، برقراری تماس یا استفاده از اینترنت سیمکارت خود اقدام نکند، اپراتور مجاز به سلب امتیاز از این خط خواهد بود. پس از سلب امتیاز اگر مشترکی مایل باشد بار دیگر مالکیت سیمکارت خود را داشته باشد، در صورت عدم واگذاری،سیمکارت او در اولویت خواهد بود.

۱۴۰۳/۳/۱۸

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت