مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

سیم کارت شما هم هک شده؟

هک سیم کارت

با ورود سیم کارت ها به دنیای ارتباطات، دسترسی به اطلاعات اشخاص از طریق سیمکارت ها آسان تر شده است. در گذشته همه فکر می کردند که فقط گوشی و سیستم های شخصی قابلیت هک شدن را دارند. سوالی که برای ما پیش می آید این است که آیا ممکن اس سیم کارت هم مثل گوشی هک شود ؟ برای جلوگیری از هک شدن سیم کارت چه کار باید کرد ؟

همانطور که می دانید بعد از خرید سیم کارت، افراد اقدام به ثبت نام در شبکه های مجازی و ارتباطی با شماره همراه خریده شده می کنند. در این مقاله از سایت جم سیم کارت به بررسی موضوع هک شدن سیم کارت پرداخته ایم.

اکر سیم کارت کاربر هک شود، در مواجهه با هک شدن سیم کارت ، کاربر ممکن است یک پیغام دریافت کند که به او اطلاع می دهد که سیم کارت غیرفعال یا آپدیت شده است. کاربران دیگر قادر به ارسال پیام و یا برقراری تماس نخواهند شد و اینجاست که کاربران متوجه می شوند که اتفاقی در حال رخ دادن است.

زمانی که سیمکارت هک می شود مهاجم یا مهاجمان می توانند با استفاده از قابلیت های تایید دو مرحله ای استفاده کنند و به اکانت های شما دسترسی پیدا کنند یا از آنها را ریست پسورد های شما استفاده کنند. کافیست هکرها آدرس ایمیل شما را بدانند و چند قسمت کوچک از اطلاعات شخصی را در اختیار داشته باشند تا ایمیل های شما هم هک شود.

نکته: هک پیامک گوشی دیگران با شماره تماس هم امکان پذیر است .

 

 

در زمان با هک سیم کارت چه اقدامی کنیم؟

اگر این مشکل برای شما نیز به وجود آمد و متوجه شدید که با مشکل هک سیم کارت مواجه شده اید باید در اسرع وقت به اینترنت متصل شوید و بررسی کنید و ببینید کسی وارد ایمیل و اکانت های شما شده است یا نه. توصیه می شود شماره تلفن را از اکانت های خود حذف کنید و در صورت امکان به شماره دیگری تغییر دهید. تمام کلمات عبوری که مرتبط با سیم کارت هک شده است را تغییر دهید و هرگونه پاپ آپ فعال مشکوک را حذف کنید.

محافظت در برابر حملات

قبل از هک سیم کارت شما باید دستیابی سایر افراد به اطلاعات شخصی خود را محدود و دستیابی به اطلاعات خود را برای هکرها سخت کنید تا به‌ راحتی نتوانند هک کردن سیم کارت را انجام دهند. هکرها از اطلاعاتی همانند نام دوستان، خانواده یا آدرس که در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت قرار داده‌اید برای هک کردن سیم کارت استفاده خواهند کرد؛ این اطلاعات می‌توانند برای متقاعد کردن اپراتور مورد استفاده قرار گیرند و کار ساده‌ای هم به‌ حساب می‌آید.

 

 

قابلیت های حفاظتی سیم کارت

به‌ منظور محافظت از سیم‌ کارت‌ها در برابر حملات، باید برخی قابلیت‌های حفاظتی را روی سیم‌ کارت‌ها فعال کنید. مهم‌ترین اقدام امنیتی که امکان پیاده‌سازی آن وجود دارد را می‌توان تعیین کد پین دانست و بدین ترتیب، در صورتی‌ که یک هکر بخواهد در سیم کارت شما تغییراتی ایجاد کند، نیاز به کد Pin خواهد داشت.

برای فعال سازی پین به ترتیب به مراحل زیر مراجعه کنید :

برای کوشی های اندروید

وارد setting شوید

سپس از منوی Lock Screen and Security، گزینه Other Security Settings را انتخاب کنید

وارد گزینه Setup SIM Card Lock شوید.

در ادامه می‌توانید رمز مورد نظر را برای سیم کارت تعیین کنید.

برای گوشی های ایفون

وارد setting شوید

از منوی Cellular، گزینه SIM PIN را انتخاب کنید.

برای آیپد باید وارد قسمت setting شوید و سپس از منوی Mobile Data، گزینه SIM PIN را انتخاب کنید.

در ادامه کد مربوطه را وارد کنید تا قفل سیم کارت فعال شود.

 

۱۴۰۲/۱۰/۹

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت