مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

مسدود شدن سیم کارت های رایتل و راه حل آن

سیم کارت رند

رفع مسدودی سیم کارت های رایتل به چه صورت می باشد؟ خرید سیم کارت های رایتل را می توان جزء سومین دسته از سیمکارت های پرطرفدار در بازار فروش سیم کارت دانست. در این مقاله قصد داریم علت های مسدود شدن سیم کارت های رایتل و همچنین را های رفع مسدودی این سیم کارت ها را بررسی کنیم.

 در صورتی که شما هم شماره تلفن رایتل دارید ادامه مطلب را دنبال کنید.  در گذشته تلفن همراه یک وسیله لاکچری بود و خرید آن برای همه مقدور نبود. اما امروزه با توجه به قیمت سیم کارت در اپراتورهای مختلف، خیلی راحت می‌توانید اقدام به خرید سیمکارت و تلفن همراه کنید. اما داشتن تلفن همراه علاوه بر مزایای بسیاری که دارد گاهی اوقات با مشکلاتی همراه می‌شود.

یکی از این مشکلات رایج سیم‌کارت، مسدود شدن آن است. در صورت مسدود شدن خط تلفن، شما نمی‌توانید هیچ استفاده‌ای از سیم کارت خود کنید، در واقع علاوه بر این که نمی‌توانید با کسی تماس بگیرید، مشترکین دیگر نیز نمی‌توانند با شما تماس بگیرند و ارسال پیامک و استفاده از اینترنت از سیم کارت شما امکان‌پذیر نیست.

در خیلی از مواقع نیاز است که برای رفع مسدودی سیم کارت خود به دفاتر خدمات رسانی رایتل مراجعه کنید و شماره همراه خود را مجددا فعال‌سازی کنید.

در ابتدا بهتر است با علتهای مسدود شدن سیم کارت رایتل آشنا شوید و بعد از آن به روشهای رفع مسدودی سیم کارت رایتل بپردازیم.

علت‌های مختلف مسدود شدن سیم کارت رایتل

  • اشتباه وارد کردن PIN  و PUK
  • ناقص بودن مدارک شناسایی در هنگام ثبت‌نام
  • سیم کارت کارکرده
  • استفاده نکردن طولانی مدت از سیم کارت رایتل
  • پرداخت نکردن بدهی
  • مسدودی سیم کارت رایتل به دلیل قاچاق ترافیک مخابراتی به صورت غیر قانونی
  • مسدودی سیم کارت به دلیل شکایت افراد حقوقی

کد رفع مسدود شدن سیم کارت رایتل

حالا که شما با علت‌های مسدود شدن سیم کارت رایتل آشنا شدید، بهتر است یاد بگیرید که چگونه مشکل مسدود شدن سیم کارت رایتل را رفع کنید.

هر کدام از علل مسدودی سیم کارت رایتل باید به روشی خاص رفع شود. چنانچه سیمکارت شما مسدود شده است از روش‌های زیر می‌توانید از مسدود شدن آن مطمئن شوید.

  • شماره‌گیری کد دستوری #211*
  • شما می‌توانید با شماره تلفن 200 از خط رایتل خود تماس رایگان بگیرید و یا با شماره 09202000000 از یک شماره غیر رایتلی تماس بگیرید.

رفع مسدودی سیم کارت اعتباری رایتل

گفتیم که هر سیم‌ کارت اعتباری رایتل عمر مشخصی دارد که در ادامه با مسدود بودن یا فعال بودن سیم‌کارت بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • سیم کارت غیرفعال:

هنگامی که یک سیم کارت رایتل را خریداری می‌کنید هنوز این سیم کارت غیرفعال است.

  • سیم کارت فعال:

بعد از قرار دادن سیم کارت در تلفن همراه و اولین تماس یا اولین پیامک، اولین شارژ یا استفاده از اینترنت  شماره تلفن رایتل شما غیرفعال نیست و مسدودی آن رفع شده است.

  • قطع یکطرفه:

هنگامی که سیم کارت رایتل شما هیچ اعتباری نداشته باشد بعد از شش ماه سیم کارت شما به صورت یک طرفه مسدود خواهد شد.

در صورت یک طرفه بودن سیم کارت، شما می‌توانید از مشترک دیگری پیام یا تماس دریافت کنید اما امکان تماس یا پیام با مشترک دیگری را نخواهید داشت.

هنگامی که اعتبار سیم کارت خود را افزایش دهید یک طرفه بودن سیم کارت شما رفع خواهد شد.

  • قطع شدن دوطرفه:

چنانچه سیم کارت اعتباری رایتل شما بیش از شش ماه به صورت یک طرفه مسدود باشد در نهایت مسدودی آن دو طرفه خواهد شد، در این صورت شما امکان هیچ استفاده‌ای از سیم کارت خود را نخواهید داشت.

اگر اعتبار سیم کارت رایتل خود را افزایش دهید، مسدودی دوطرفه سیم کارت رایتل شما برطرف می‌شود.

  • سیم کارت منقضی:

در دو حالت سیم کارت رایتل شما، منقضی خواهد شد. اگر مسدود شدن دو طرفه سیم کارت رایتل شما بیش از یک ماه طول بکشد و یا خط جدید خود را در طول یک سال استفاده نکنید و به صورت غیرفعال باشد در این صورت، سیم کارت شما منقضی می‌شود.

برای رفع این مشکل باید به همراه سیم کارت به دفاتر معتبر رایتل مراجعه کنید و بعد از پرداخت هزینه سیم کارت، اقدام به فعال‌سازی شماره خود کنید.

  • سیم کارت بازیافت:

اگر به هر دلیلی سیم کارت رایتل شما به مدت یک سال در حالت منقضی باشد سیم کارت شما بازیافت می‌شود، در این شرایط شماره تلفن شما به مشترک دیگری واگذار می‌شود.

رفع مسدودی سیم کارت دائمی رایتل

  • سیم کارت دائمی فعال:

سیم کارت رایتل جدید که به تازگی خریداری شده است بعد از فعالسازی در دفاتر مجاز رایتل فعال است.

  • قطع یکطرفه سیم کارت دائمی:

سقف بدهی سیم کارت رایتل به صورت پیش فرض 60 هزارتومان است.‌ چنان چه بدهی شما بیش از این مقدار باشد سیم کارت رایتل شما به صورت یک طرفه قطع می‌شود و برای رفع مسدودی سیم کارت خود، باید بدهی خود را پرداخت کنید.

  • قطع دوطرفه سیم کارت دائمی:

در حالت مسدودی یک طرفه سیم کارت رایتل، شما تا دو هفته فرصت دارید بدهی خود را پرداخت کنید.

چنانچه بدهی خود را پرداخت نکنید مسدودی سیم کارت دو طرفه خواهد شد. در صورت پرداخت صورتحساب سیم کارت، مسدودی برطرف خواهد شد.

  • سیم کارت دائمی منقضی:

وقتی به هر علتی سیم کارت رایتل به مدت یک سال دو طرفه مسدود باشد یا این که به مدت یک سال هیچ استفاده‌ای از سیم کارت خود نکنید منقضی می‌شود.

بعد از این که سیم کارت رایتل شما منقضی شد، شما تا شش ماه فرصت دارید به یکی از دفاتر خدمات رایتل مراجعه کنید و با پرداخت بدهی خود رفع مسدودی سیم کارت رایتل خود را انجام دهید.

  • سیم کارت بازیافت:

چنانچه در طول شش ماه اقدامی برای رفع مسدودی نکنید سیم کارت شما در حالت بازیافت (تخلیه) است. در این شرایط باید به یکی از دفاتر معتبر رایتل مراجعه کنید و با پرداخت هزینه سیم کارت آن را فعال کنید و گرنه سیم کارت شما به مشترک دیگری واگذار می‌شود.

نکته مثبت در هنگام مسدود شدن یک طرفه یا دو طرفه این است که می‌توانید با شماره‌های اضطراری و مراکز پشتیبانی رایتل تماس بگیرید.

در اینجا با انواع مسدود شدن سیم کارت رایتل آشنا شدید. بیشتر این مسدودی‌های سیم کارت با پرداخت بدهی و افزایش اعتبار بر طرف می‌شود.

البته در مسدودی به علت عدم استفاده از سیم کارت باید مراجعه حضوری به دفاتر معتبر رایتل داشته باشید تا مسدودی آن بر طرف شود.

 

 

۱۴۰۱/۱۱/۱۸

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت