مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

دلایل تفاوت قیمت سیم کارت های دائمی با اعتباری

 تفاوت قیمت سیم کارت دائمی واعتباری

سیم کارت همراه اول دارای دو نوع می باشد سیم کارت های اعتباری و سیم کارت های دائمی همراه اول. در این مقاله از سایت سیم کارت جم به بررسی تفاوت انواع خطوط همراه اول پرداخته ایم، تا انهای مقاله با ما همراه باشید.

اختلاف قیمت سیم کارت های دائمی و اعتباری، اولین موردی به ذهن ما می‌آید. شاید این سوال بریا شما پیش بیاید و به این فکر کنید که بااینکه هر دو خدمات یکسانی رادارند، نباید تفاوت زیادی در قیمت آنها باشد اما نکاتی هست که باعث گران شدن سیم کارت‌های دائمی همراه اول نسبت به سیم کارت‌های اعتباری می‌شود که به آنها اشاره می‌کنیم:

اعتبار و قدمت سیم کارت همراه اول دائمی

همانطور که می دانید سیم کارت های دائمی همراه اول جزء اولین سیم کارت های موجود در بازار می باشند و سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول از اعتبار و قدمت چشم‌گیری برخوردار هستند و خیلی قبل از تر از سیم‌کارت‌های اعتباری به بازار عرضه‌شده‌اند، اولین سیم‌کارت دائمی همراه اول در سال 1373 با پیش‌شماره 0912 ارائه ‌شده است. پس می‌توان نتیجه گرفت سیم‌کارت هرچه قدمت بیشتری داشته باشد دارای ارزش بالاتری خواهد بود.

علت تقاضای زیاد این سیمکارت‌ها می‌توان همین اعتبار قدمت سیم‌کارت‌های همراه اول باشد، همین درخواست بالا و کم بودن تعداد این‌گونه سیم‌کارت دائمی باعث افزایش قیمت آنها نسبت به سیم کارت‌های اعتباری شده است.

خرید سیم‌کارت دائمی همراه اول برابر با سرمایه گذاری است؟

خطوط دائمی همراه اول در هر استانی دارای پیش شماره مخصوص به خود است و این سیمکارت ها صرفا از پیش شماره‌های 0912 نیستند و پیش شماره‌های دیگری وجود دارند که هر یک از این پیش‌شماره‌ها به چندید استان اختصاص داده‌شده، تفاوتی که بیشتر پیش‌شماره‌ها نسبت به پیش‌شماره 0912 دارند ارائه مدل اعتباری در کنار سیم کارت‌های دائمی این پیش‌شماره‌هاست. به‌طور مثال پیش‌شماره 0914 برای استان تبریز و چند استان هم‌جوار اختصاص داده‌شده که هم مدل دائمی و هم اعتباری از این سیم کارت‌های همراه اول را ارائه می‌دهند. بنابراین سیم کارت‌های دائمی به خودیه خود سرمایه گذاری محسوب نمی‌شوند بیشتر پیش‌شماره و نوع رند بودن خط نیز اهمیت بالایی دارد. شاید تنها پیش شماره‌ای که برای سرمایه‌گذاری می‌توان خرید پیش شماره‌های 0912 اپراتورهای همراه اول باشد، شرکت همراه اول دیگر خط‌هایی با پیش‌شماره 0912 را عرضه نمی‌کند این خود یک دلیل برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن می‌توان باشد.

تفاوت تعرفه خطوط دائمی همراه اول با سیم کارت های اعتباری

شرکت همراه اول تعرفه خدمات خود را در سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول را ارزان‌تر از سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور قرار داده است، در ادامه به چند تفاوت اشاره می‌کنیم:

سیم‌کارت‌های دائمی

مکالمه با ازای هر دقیقه 599 ریال محاسبه می‌شود.

پیامک فارسی 89 ریال و انگلیسی 222 ریال محاسبه می‌شود.

اینترنت همراه (هر کیلوبایت تبادل اطلاعات) 0.4 ریال محاسبه می‌شود.

سیم کارت‌های اعتباری

مکالمه به ازای هر دقیقه 899 ریال محاسبه می‌شود.

پیامک فارسی 106 ریال و پیامک انگلیسی 264 ریال محاسبه می‌شود.

اینترنت همراه (هر کیلوبایت تبادل اطلاعات) 0.6 ریال محاسبه می‌شود.

 

یک مثال برای درک راحت تره این موضوع، فرض کنید می‌خواهید 10 دقیقه مکالمه داشته باشید، 100 پیامک فارسی به‌صورت یک صفحه‌ای ارسال کنید و مقدار 1 گیگابایت اینترنت مصرف کنید با توجه به هزینه‌هایی که گفته شد چه مقدار هزینه باید بپردازیم؟

برای سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول هزینه هر دقیقه مکالمه 599 تومان طبق تعرفه گفته‌شده، هزینه پیامک 890 تومان و برای اینترنت مصرف‌شده 41.943 تومان (نرخ تعرفه اینترنت آزاد) پرداخت کنید.
برای سیم‌کارت‌های اعتباری هزینه مکالمه 899 تومان خواهد شد، هزینه ارسال پیامک 1.060 تومان و برای اینترنت (تعرفه اینترنت آزاد) 62.914 تومان بپردازید.

توجه کنید که تنها با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه خواهید رسید که هزینه استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول ارزان‌تر از سیم کارت‌های اعتباری خواهد بود.

 

۱۴۰۲/۱۱/۵

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت