مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

فروش سیم کارت به اتباع خارجی بر چه مبنایی است؟

سیم کارت های دائمی به نام اتباع خارجی ثبت نمی شوند. به دلیل کلاهبرداری ها و مشکلات امنیتی فروش سیم‌کارت‌ های اعتباری نیز به اتباع بیگانه باید بر مبنای مدت اقامت فرد در کشور فعال شده سپس به صورت خودکار غیر فعال شود. اتباع خارجی هنگام خرید سیم کارت های اعتباری باید مدت اقامت خود را در کشور مشخص کنند. 

این طرح به این دلایل گوناگونی لازم اجرا شد که در این مقاله به آن ها پرداخته ایم:

1- سیم کارت‌ اعتباری بدون احراز هویت و تعیین زمان به این افراد فروخته می‌شد و بعد از خروج فرد از کشور برخی از این سیم‌کارت‌ها در اختیار کلاهبرداران قرار می گرفت و شناسایی مجرمان و متخلفان با هویت یک شخص بیگانه کاری سخت است.

برخی از شرکت‌های خدمات ارتباطی یا اپراتورهای تلفن همراه سیم‌کارت‌های اعتباری خود را با وجود تذکر و تاکید مقام های امنیتی به راحتی و بدون احراز هویت کامل در اختیار اشخاص قرار می‌دهند. کلاهبرداران نیز از این سیم‌کارت‌ها به دلیل ارزان بودن و دسترسی آسان در راستای اهداف فریبکارانه خود استفاده می‌کنند و این موضوع، شناسایی و رهگیری آن را سخت می‌کند بنابراین شرکت‌ها برای پیشگیری از هرگونه اقدام کلاهبردارانه باید احراز هویت خریداران را به صورت کامل و دقیق انجام دهند.

2- همچنین یکی دیگر از شیوه های شایع کلاهبرداری اینترنتی این است که فرد با مهارت ویژه در سخن‌وری و اشرافیت اطلاعاتی بالا سعی می‌کنند با معرفی خود به عنوان مدیر موسسه، شرکت یا یک رسانه، قربانی را به گونه‌ای فریب دهند تا باور کند برنده جایزه یا امتیازی خاص شده است.آنها قربانی را به سمت دستگاه‌های ای‌تی‌ام  (ATM) ‌کشانده و فرد پس از وارد کردن کارت بانکی خود و اطلاعاتی که کلاهبردار به صورت ماهرانه‌ای به قربانی داده اقدام به هک حساب بانکی مالباخته می‌کنند.

3-برخی کلاهبرداران به دلیل بی توجهی و بی دقتی بانک‌ها در احراز هویت اشخاص، زمینه مناسب را برای اعمال فریبکارانه خود یافته و اقدام به گشایش حساب با اسناد جعلی و با هویت غیر واقعی می‌کنند که ردیابی این افراد دشوار است.بانک‌ها در تمام دنیا امین اموال مردم محسوب می شوند بنابراین باید از ضریب امنیتی بالایی برخوردار باشند در حالیکه هرساله بانک‌ها به دلیل هک وبسایت بانک از جانب هکرها دچار خسارت می شوند.مدیران بانک ها باید برای ارتقای سیستم‌های امنیتی خود و مسدود کردن حفره‌ها با هدف قطع دست مجرمان اینترنتی تلاش کنند.

4-از دیگر عوامل زمینه ساز کلاهبرداری‌های اینترنتی که بسیاری از اشخاص بی‌گناه را گرفتار کرده در نحوه استفاده از کارت‌های بانکی است به گونه ای که فرد رمز کارت‌های بانکی را روی آن قرار داده که در صورت مفقود شدن نسبت به سوزاندن آن به علت خالی بودن کارت اقدامی نمی کنند.

گفتنی است که پیگیری و بحث و بررسی در این خصوص در نشستی با معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان صورت گرفت.

۱۴۰۱/۶/۲۴

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت