مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

مدارک لازم برای خرید سیم کارت همراه اول

خرید سیم کارت صفر یا سیم کارت ی که قبلا مالکیت آن به فرد دیگر واگذار شده است چه مدارکی لازم دارد؟ در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ی خرید سیم کارت همراه اول و مدرک لازم برای این کار آشنا کنیم. همانطور که می دانید سیمکارت های همراه اول یکی از معتبر ترین سیم کارت ها در بازار فروش سیم کارت می باشد و معامله ی این  سیم کارت ها چه از نوع اعتباری و چه از نوع دائمی، یک معامله رسمی بوده و نیازمند ارائه مدارک و تنظیم سند مالکیت است. با انتقال رسمی مالکیت، فرد به عنوان مالک سیم کارت تلقی خواهد شد.

بعد از فروش سیم کارت به فرد حقیقی و حقوقی، تمامی مسئولیت حقوقی سیم کارت بر عهده مالک آن خواهد بود. بسیاری از خدمات از جمله غیر فعال کردن سیم کارت، ارائه ریز مکالمات و ... تنها به صاحب و مالک سیم کارت ارائه می­شود.

آیا برای خرید سیم کارت همراه اول واجد شرایط هستید؟

قبل از اینکه مدارک لازم برای خرید سیم کارت همراه اول را اعلام کنیم، باید بدانید که آیا شما شرایط خرید سیم کارت را دارا می­باشید یا خیر که البته این قوانین بدون توجه به اپراتور عرضه کننده و نوع سیم کارت (اعتباری یا دائمی بودن) یکسان است:

ممنوع المعامله نباشید. در این صورت شما مجاز به انجام معاملات رسمی نیستید که این مسئله شامل معامله سیم کارت اعتباری و دائمی و از تمامی اپراتورها می‌شود.

همراه اول یکی از اپراتورهای پرطرفدار است. اگر شما هم این اپراتور را انتخاب کرده‌اید می­توانید به یکی از دو روش حضوری و غیر حضوری نسبت به خرید سیم کارت از این اپراتور اقدام نمایید. در صورتی که قصد خرید سیم کارت همراه اول به صورت حضوری را دارید، لازم است تا به دفاتر خدمات ارتباطی یا نمایندگی‌های رسمی فروش مراجعه کنید. در این دفاتر فرم ثبت نام را تکمیل می­کنید. در فرم ثبت نام لازم است مشخصات فردی، اطلاعات تماس، آدرس، کد پستی و ... را تکمیل نمایید. ارائه اصل و تصویر کارت ملی از جمله مدارک ضروری است. در صورتی که اصل کارت ملی را به همراه نداشته باشید، قادر به تکمیل فرایند ثبت نام نخواهید بود. در صورتی که برای دریافت کارت ملی هوشمند، اقدام نموده­اید و در نوبت دریافت کارت ملی هوشمند هستید، می­توانید با ارائه رسید کارت ملی هوشمند، فرایند ثبت نام را تکمیل نمایید. در خرید حضوری سیم کارت همراه اول لازم است تا برای دریافت قبض ثبت نام، هزینه نقدی بپردازید. همچنین لازم است تا وجه سیم کارت مورد معامله را پرداخته و اصل فیش یا رسید پرداختی را به دفاتر خدمات ارتباطی تحویل نمایید.

امکان خرید سیم کارت همراه اول به صورت غیر حضوری نیز فراهم است. شما می‌توانید با مراجعه به پرتال همراه اول، از منوی ثبت نام سیم کارت، فرم‌های مربوطه را به صورت آنلاین تکمیل نمایید. در این نوع روش خرید سیم کارت همراه اول، هزینه­های خرید سیم کارت با کارت های بانکی عضو شتاب پرداخت می­شود و شما تنها برای دریافت سیم کارت به دفاتر ارتباطی منتخب مراجعه می­کنید. دفاتر خدمات ارتباطی بر اساس اطلاعات درج شده در فرم ثبت نام انتخاب می شوند. البته برای دریافت سیم کارت لازم است تا اصل کارت ملی خود را ارائه نمایید. سیم کارت و مشخصاتی که دریافت می­کنید باید ممهور به مهر دفتر خدمات ارتباطی باشد. پس از دریافت سیم کارت باید نسبت به فعال سازی آن از طریق برقراری تماس یا ارسال پیامک اقدام نمایید. برای خرید سیم کارت آنلاین نیز می توانید از طریق سایت مشتکین جم نیز اقدام  مدارک لازم را ارائه دهید و سیم کارت خود را دریافت کنید

۱۴۰۱/۵/۴

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت