مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

مسدود کردن سیم کارت متوفیان

سیم کارت های بی سرپرست

خرید سیم کارت این روزها تنها با حضور شخص حقیقی که اقدام به تهیه خط تلفن همراه کرده است امکان پذیر است. حال این سوال برای بسیاری از فراد به وجود می آید که تکلیف سیم کارت افراد بعد از فوت مالک، چیست؟ آیا افراد بازمانده می توانند به راحتی از سیم کارت متوفی استفاده کنند و یا اقدام به فروش سیم کارت متوفی کنند؟

همانطور که میدانید گوشی تلفن همراه و سیم‌کارت درونش برای بسیاری افراد یکی از شخصی‌ترین و خصوصی‌ترین وسایل به شمار می‌روند که حاوی اطلاعات متعدد هستند. اطلاعاتی که گاه با چندین رمز و پسورد سعی در محافظت از آن‌ها می‌شود اما با این حال شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پس از مرگ چه اتفاقی برای سیمکارت افراد خواهد افتاد؟!

  شاید شما هم در میان اطرافیان خود دیده باشید که گاه خوانده شدن برخی پیامک‌های خصوصی از طرف اطرافیان چه مشکلات ایجاد می‌کند و یا یک تماس تلفنی می‌تواند چه حجمی از سوء تفاهمات را به دنبال داشته باشد.

این مساله موضوعی است که بسیاری از صاحبان تلفن‌های همراه همواره به آن توجه داشته و مراقب پیامدهای آن هستند و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند که در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند و محرمانگی ارتباطات آنها محفوظ بماند.

با توجه به کلاهبرداری و مشکلات به وجود آمده توسط سیم کارت ، مجلس تصمیم به مسدود سازی سیمکارت متوفیان کرده است. مجلس در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم، وزارت ارتباطات را موظف کرد سیم‌کارت‌های متوفیان و اتباع غیرایرانی دارای اقامت موقت از کشور خارج‌‌ شده را مسدود کند.

 

 

سیم کارت افراد متوفی باید مسدود شود

نمایندگان مجلس، وزارت ارتباطات را موظف کردند سیم‌کارت‌های متوفیان و اتباع غیرایرانی دارای اقامت موقت از کشور خارج‌‌شده را مسدود كند.

بر اساس این گزارش، طبق بند‌های ژ و س ماده ۸۵ لایحه، قوه قضائیه مکلف است نسبت به برنامه ریزی و زمینه سازی برای کاهش جرم و جنایت با هدف کاهش 10 درصدی سالانه در مصادیق مهم آن توسط دستگاه‌های ذیربط اقدام و علاوه بر اعلام عمومی بر اجرای آن نظارت و گزارش عملکرد دستگاه‌ها را اعلام کند.

بر اساس بند س ماده ۸۵ لایحه برنامه به منظور پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با سیم کارت‌های تلفن همراه یا شناسه‌های مخابراتی معادل آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است رأساً یا حسب اعلام قوه قضائیه سیم کارت‌های متوفیان، اشخاص حقوقی انحلال یافته یا تعطیل شده، اتباع غیرایرانی دارای اقامت موقت از کشور خارج شده، زندانیان در طول مدت حضور در زندان را جز در موارد دستور داده شده توسط مقام قضائی تا زمان تعیین تکلیف توسط مالک قانونی حسب مورد یک طرفه یا مسدود کند.

 

۱۴۰۳/۱/۲۸

نظرات کاربران

علی اولادی
من از سیم کارت پدرم بعد از فوتش استفاده می کنم ، میتونم سیم کارت رو به نام خودم بزنم؟
مشترکین جم
اگر تنها ورثه پدرتون شما هستید بله در غیر اینصورت بعد از انحصار وراثت و توافق دیگر ورثه میتوانید این کار را انجام دهید
سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت