مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

مدارک لازم جهت خرید سیم کارت

خرید سیم کارت

خرید و فروش سیم کارت همراه اول چه از نوع اعتباری و چه از نوع دائمی، یک معامله رسمی است و نیازمند ارائه مدارک و تنظیم سند مالکیت است. با انتقال رسمی مالکیت سیم کارت در دفاتر پیشخوان و مراکز فروش سیم کارت ، فرد به عنوان مالک سیم کارت تلقی خواهد شد.

بعد از اینکه یک سیم کارت به نام شخص دیگری شد، تمامی مسئولیت حقوقی سیم کارت بر عهده مالک آن خواهد بود. بسیاری از خدمات از جمله غیر فعال کردن سیم کارت، ارائه ریز مکالمات و ... تنها به صاحب و مالک سیم کارت ارائه می­شود.

شرایط لازم برای خرید سیم کارت

قبل از اینکه به بررسی مدارک لازم برای خرید سیم کارت همراه اول بپردازیم، باید بدانید که آیا شما شرایط خرید سیم کارت را دارا می­باشید یا خیر.

 البته این قوانین بدون توجه به اپراتور عرضه کننده و نوع سیم کارت (اعتباری یا دائمی بودن) یکسان است:

  • ممنوع المعامله نباشید.

در این صورت شما مجاز به انجام معاملات رسمی نیستید که این مسئله شامل معامله سیم کارت اعتباری و دائمی و از تمامی اپراتورها می‌شود.

  • تعداد سیم کارت­های فعال که به نام شماست، کمتر از 10 سیم کارت باشد.

 به بیان بهتر تمامی سیم کارت­های فعال که به نام شماست بدون توجه به اپراتور ارائه کننده آن، اعتباری بودن یا دائمی بودن، باید کمتر از 10 عدد باشد. در غیر این صورت سیم کارت های جدید شما غیر فعال می­شوند.

خرید سیم کارت همراه اول به صورت حضوری

همراه اول اولین و بزرگترین اپراتور کشور می باشد. این اپراتور در مقایسه با دیگر اپراتورها پرطرفدارتر می باشد. اگر شما هم این اپراتور را انتخاب کرده‌اید می­توانید به یکی از دو روش حضوری و غیر حضوری نسبت به خرید سیم کارت از این اپراتور اقدام نمایید. در صورتی که قصد خرید سیم کارت همراه اول به صورت حضوری را دارید، لازم است تا به دفاتر خدمات ارتباطی یا نمایندگی‌های رسمی فروش سیم کارت مراجعه کنید. در این دفاتر فرم ثبت نام را تکمیل می­کنید.

در فرم ثبت نام لازم است مشخصات فردی، اطلاعات تماس، آدرس، کد پستی و ... را تکمیل نمایید. ارائه اصل و تصویر کارت ملی از جمله مدارک ضروری است. در صورتی که اصل کارت ملی را به همراه نداشته باشید، قادر به تکمیل فرایند ثبت نام نخواهید بود. در صورتی که برای دریافت کارت ملی هوشمند، اقدام نموده­اید و در نوبت دریافت کارت ملی هوشمند هستید، می­توانید با ارائه رسید کارت ملی هوشمند، فرایند ثبت نام را تکمیل نمایید.

در خرید حضوری سیم کارت همراه اول لازم است تا برای دریافت قبض ثبت نام، هزینه نقدی بپردازید. همچنین لازم است تا وجه سیم کارت مورد معامله را پرداخته و اصل فیش یا رسید پرداختی را به دفاتر خدمات ارتباطی تحویل نمایید.

 

 

مدارک لازم برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول

ممکن است شما قصد خرید سیم کارتی را کرده اید که مالکیت آن قبلا به فرد دیگری واگذار شده است و یا در حال معامله سیم کارت کارکرده‌ای باشید. به بیان دیگر به جای اپراتور همراه اول، سیم کارت مورد نظر را از اشخاص خریداری می‌نمایید. در این صورت لازم است به نکات زیر توجه کنید:

حضور مالک و خریدار سیم کارت

هر دو طرف معامله بایستی مدار هویتی خود را (اصل و تصویر) ارائه نموده و در دفتر پیشخوان به صورت همزمان حضور داشته باشند.

توجه کنید برای سیم کارت همراه اول نقل و انتقال بدون مراجعه حضوری مالک ممکن نیست. به این معنا که حتی با در دست داشتن مدارک هویتی مالک و بدون مراجعه او، نمی­­توانید نقل و انتقال را تکمیل کنید.

البته در صورت حضور نماینده قانونی مالک این امکان وجود دارد. در این صورت، یکی از مدارکی که باید ارائه شود، مدارک رسمی مربوط به نماینده قانونی مالک است.

ممنوع المعامله نباشید

دقت کنید فروشنده و خریدار نباید ممنوع المعامله باشند. در غیر این صورت معامله معتبر نخواهد بود و رسمیت نخواهد یافت.

تصفیه قبض سیم کارت توسط مالک قبلی

توجه کنید برای سیم کارت دائمی همراه اول باید سیم کارت مورد معامله را به صورت فعال که قبض به روز آن پرداخت شده است، در دست داشته باشید. بنابراین اسناد مربوط به پرداخت قبض به روز سیم کارت مورد نیاز است.

سیم کارت غیر فعال نباشد

دقت کنید سیم کارت های غیر فعال نمی­توانند مورد معامله باشند. مشخصا سیم کارت‌هایی که به دلایل مختلف از جمله داشتن پرونده قضایی و داشتن شاکی خصوصی غیر فعال هستند، قابل معامله نیستند.

خریدار باید کد پستی ده رقمی خود را اعلام نماید.

 سند نقل و انتقال مالکیت سیم کارت و فرم­های تعهدات باید تنظیم شده و به امضای طرفین برسد.

 

۱۴۰۳/۲/۱۵

نظرات کاربران

نیما میرزایی
شرایط اقساط سیم کارت ها چیه؟
مشترکین جم
در حال حاضر سیم کارت اقساطی نداریم
علی اکرامی
این شمارتون موجوده؟ 09122888849
مشترکین جم
لطفا برای استعلام شماره در ساعات اداری با دفتر تماس بگیرید
ایمان متقی
اگر از ده تا سیم کارت به نامون بود بخوایم سیم کارت همراه اول بخرید باید چکار کنیم؟
مشترکین جم
باید ابتدا سیم کارت هایی که نیاز ندارید رو از مالکیت خارج کنید بعد اقدام به خرید سیم کارت جدید کنید
محمد میرزایی
چطوری می‌تونم بهترین سیم کارت را انتخاب کنم؟
مشترکین جم
برای انتخاب بهترین سیم کارت، نیاز است تا نیازهای ارتباطی خود را بررسی کنید و به عواملی مانند تعرفه‌ها، پوشش شبکه، و امکانات اضافی دقت کنید.
سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت