مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

دردسر های سیم کارت اجاره ای وشرايط رهن و اجاره  

سیم کارت اجاره ای

همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین شرایط خرید سیم کارت، ارائه مدارک شناسایی معتبر و به نام زدن سیم کارت به نام شخص می باشد. در سالهای اخیر موارد و مشکلاتی در راستای اجاره دادن سیم کارت توسط مالک خط تلفن همراه دیده شده است. به عنوان مثال در مواردي كه صاحب تلفن همراه براي كسب درآمد، تلفن همراه خود را به ازاي مبلغ معيني به صورت استيجاري در اختيار شخص ثالثي قرار مي‌دهد و شخص ثالث نيز آن را به صورت رهن در اختيار شخص ديگري مي‌گذارد، با توجه به بقاي مسووليت مشترك اصلي، مسووليت مالي و حقوقي تلفن همراه، برعهده مشترك است.

  ممكن است شخصي كه سیمکارت را اجاره كرده است، مبالغ كلاني هزينه ايجاد كند و سپس متواري شود كه در اين گونه موارد، شركت ارتباطات سيار برابر مقررات جاري، به مشترك (صاحب تلفن) مراجعه و هزينه‌ها را از وي مطالبه مي‌كند.

توصيه مي‌شود از واگذاري تلفن همراه به صورت رهن، اجاره يا وكالت، جداً خودداري و جز به صورت قطعي و با تنظيم سند صلح در دفاتر اسناد رسمي و دفاتر خدمات مشتركين تلفن همراه، نسبت به انتقال تلفن همراه اقدام نكنيد.

در صورتي كه صاحب تلفن همراه، قصد واگذاري وكالتي تلفن همراه خود را به شخص ديگري داشته باشد، بايد برابر بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، پس از استعلام دفاتر اسناد رسمي و پاسخ استعلام از سوي شركت ارتباطات سيار ايران، نسبت به سند وكالت اقدام كند.

بديهي است وكالتنامه، مانع نقل و انتقال نيست و تا زماني كه تلفن همراه به نام مشترك باشد، تمامي مسووليت‌هاي مالي و حقوقي برعهده مشترك است.

در همین راستا رئیس پلیس فتای فراجا، نسبت به اجاره سیم‌کارت ابراز نگرانی کرد و در این باره به مردم هشدار داد: نگرانی ما از سیم‌کارت‌هایی است که افراد در اختیار دیگران قرار داده یا آن را اجاره می‌دهند. برابر قانون مسئولیت هر جرم و تخلفی که با سیم‌کارت انجام شود، بر عهده مالک آن است و اگر سیم‌کارت مفقود یا دزدیده شود نیز بلافاصله باید موضوع اطلاع داده و سیم کارت مذکور مسدود شود. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی موارد افراد سودجو و فرصت طلب در ازای پرداخت مبالغی اقدام به اجاره سیم کارت‌های دیگران می کنند و اقدامات مجرمانه خود را از این طریق انجام می‌دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان نباید سیم‌کارت خود را به افراد غریبه واگذار کرده یا اجاره دهند، گفت: در صورت چنین کاری، مسئولیت هر اقدام مجرمانه‌ای که با سیم کارت انجام شود، برعهده مالک خواهد بود.

 رئیس پلیس فتا با بیان اینکه ۷۰ درصد پرونده‌ها مربوط به استفاده از سیم کارت‌های بی‌نام و نشان است از مردم خواست سیم کارت‌های خود را نه به دیگری واگذار کرده و نه اجاره بدهند چرا که بدون اینکه آگاه باشند ، وارد پرونده‌های قضائی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا فراجا با اشاره به اینکه مردم به هیچ عنوان نباید سیم‌کارت خود را به افراد غریبه واگذار کرده یا اجاره دهند، گفت: در صورت چنین کاری، مسئولیت هر اقدام مجرمانه‌ای که با سیم کارت انجام شود، برعهده مالک خواهد بود.

 

 

۱۴۰۳/۱/۲۵

نظرات کاربران

صادق
مگه سیم کارت رو هم میشه اجاره داد
مشترکین جم
بله انجام میدن اما قانونی نیست
سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت