مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

سیم‌کارت همراه اول 26 ساله شد

خرید سیم کارت

فروش سیم کارت به دست شهروندان ایرانی در 26 سال پیش اتفاق افتاد. زمان ورد سیمکارت به ایران 19 مرداد 1373 بود که چهار سیم کارت‌ به کارکنان نهاد ریاست جمهوری عرضه شد و شرکت ارتباطات سیار فروش سیمکارت در ایران را شروع کرد. در 26 سال پیش تکنولوژی استفاده از سیم‌کارت  پس از سه سال، از کشور‌های اروپایی به ایران رسید.

مخابرات جزء اولین مرکز واگذاری سیم‌کارت در ایران بود. طبق مصوبه ای که در سال 83 با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیأت وزیران تصویب شد، اساسنامه‌ی مركز سنجش از دور ایران به شركت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) تغییرنام یافت. این شرکت با سرمایه 200 میلیارد تومانی کلیه‌ی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران را برعهده گرفت.

 در مرداد ماه سال 1373 در شهر تهران اولين فاز شبكه تلفن همراه كشور، بهره برداری شد که در ابتدا با 24 سایت  BTS و با ظرفيت 9200 شماره آغاز به کار نمود. در آغاز به کار و ثبت نام سیم کارت با استقبال چندانی مواجه نشد و چند ماه طول کشید تا توجه مردم به این فناوری جلب شود.

با جدي شدن خصوصى‌سازى صنعت مخابرات كشور، اين شركت با درك اقتضائات جديد بازار رقابت، از سال 1386 فعاليت خود را با نام تجارى «همراه اول» ادامه داد.

شرکت همراه اول در سال 1389 از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و در 28 آذر 1389، پنج درصد سهام خود را در فرابورس عرضه کرد. روز 29 مرداد 1392 نماد «همراه اول» در بازار بورس بازگشايي شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس ایران حضور دارد.

امروزه شرکت ارتباطات سیار ایران بیش از 90 میلیون مشترک در تمامی شهرهای كشوردارد حدود 45 هزار روستا (بیش از 90 درصد روستاها) و بیش از 74 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، 97 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. اين اپراتور علاوه بر این که پیشتاز در عرضه سیم‎کارت بوده است، پس از دريافت مجوز ارتقاى خدمات نسل 3 و نسل هاى بالاتر از آن در تاريخ 4 شهريور 1393 با نوسازی مداوم شبکه خود، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را در اختيار مشتركان خود قرار داده است.

۱۳۹۹/۸/۲۵

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت