مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

فروش سیم کارت eSIM در بازار

خرید سیمکارت

خرید  سیم کارت eSIM یک سیمکارت جدید در بازار فروش سیم کارت می باشد. استفاده از سیم‌ کارت‌ها  به بیش از 25 می رسد و در طی این سال‌ها تنها تغییر صورت گرفته در سیمکارت ها کاهش ابعاد کلی بوده است. اما به تازگی و در یکی دو سال اخیر رده جدیدی از آن‌ها با عنوان eSIM معرفی شده است که می‌توان آن‌ها را نسل جدیدی ازسیم‌کارت ها معرفی کرد.

eSIM یک تکنولوژی نسبتا جدید می باشد که احتمالا در آینده بیشتر در مورد آن خواهیم شنید. اما سیم کارت eSIM چیست و چه تفاوتی با سیم کارت‌های دارد که ما از آن ها  استفاده می‌کنیم؟ اگر دوست دارید در این زمینه بیشتر بدانید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 eSIM نوعی سیم‌کارت داخلی (Embedded) در دستگاه هوشمند می باشد که به‌نوعی جایگزین سیم‌کارت‌های فیزیکی می‌شود و گوشی موبایل را به شبکه‌های مخابراتی متصل می‌کند. سیم کارت eSIM ابعادی بسیار کوچک‌تر از سیم‌کارت معمولی دارد.

سیم‌کارت الکترونیکی برخلاف سیم‌کارت فیزیکی در مادربورد گوشی موبایل یا هر دستگاه دیگر ثابت شده است. درواقع، کاربر امکان نصب یا باز کردن eSIM را ندارد. البته تغییر شماره‌ی تلفن یا اپراتور با این نوع از سیم‌کارت هم امکان‌پذیر خواهد بود؛ چراکه اطلاعات موجود روی سیم کارت eSIM بازنویسی‌شدنی هستند.

تغییر شماره‌‌تلفن یا اپراتور در سیم‌کارت الکترونیکی سریع‌تر انجام می‌شود. کاربر برای تغییر نیازی به دریافت سیم‌کارت فیزیکی و منتظرماندن برای ارسال آن ندارد. درواقع، تنها با یک تماس تلفنی می‌توان به‌راحتی اطلاعات لازم برای استفاده از شمار‌ه‌‌تلفن جدید را دریافت کرد. سیم‌کارت الکترونیکی قابلیت استفاده از فناوری یکسان با سیم‌کارت معمولی و اتصال به شبکه‌ی یکسان را دارد. درواقع در تعریفی خلاصه، استفاده از این نوع سیم‌کارت جدید هیچ تداخلی با ارتباطات مخابراتی قبلی کاربر ندارد.

برای استفاده از سیم کارت eSIM ابتدا باید از خدمات اپراتوری استفاده کنید که این نوع سیم‌کارت را عرضه کند. قطعا گوشی تلفن‌همراه شما هم باید مجهز به سخت‌افزار داخلی موردنیاز باشد. از اپراتورهای بین‌المللی می‌توان به AT&T و T-Mobile اشاره کرد و اپراتورهای ایرانی هم در سال‌های اخیر، آزمایش‌هایی برای پشتیبانی از این فناوری انجام داده‌اند.

سیم‌کارت الکترونیکی اغلب برای اضافه‌کردن قابلیت دو سیم‌کارت به گوشی‌های هوشمند جدید همچون آیفون ۱۱ استفاده می‌شوند. به‌علاوه، گجت‌های هوشمند دیگر همچون ساعت‌های هوشمند، مانند اپل‌واچ، از این قابلیت برای پشتیبانی از امکانات مخابراتی استفاده می‌کنند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در آینده‌ی نه‌چندان دور، همه‌ی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از eSIM پشتیبانی خواهند کرد. ابعاد بسیار کوچک‌تر این سیم‌کارت ظرفیت استفاده از آن در دستگاه‌های اکوسیستم اینترنت اشیاء را هم محتمل می‌کند. البته فناوری جدیدتری هم در این حوزه به‌نام iSIM وجود دارد که شاید انقلاب بعدی را در حوزه‌ی سیم‌کارت ایجاد کند.

 

۱۳۹۹/۸/۶

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت