مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

ریز و درشت یکسان سازی تعرفه مکالمه سیار

 از اول مهر ماه هر دقیقه مکالمه درون و برون شبکه بصورت تک نرخی برای سیم کارت های دائمی 599 ریال و برای سیم کارت های اعتباری 899 ریال از هر نقطه کشور به هر نقطه دیگرو برای دو اپراتور بزرگ به صورت یکسان اعمال می شود.
بر اساس این یکسان سازی صورت گرفته عنوان های تعرفه ای پیشین مانند داخل شبکه، خارج شبکه، ساعت پر ترافیک (پیک) یا کم ترافیک (آف پیک) و همچنین تعرفه متمایز برای تماس با تلفن ثابت، از جدول های تعرفه ای اپراتورهای ذکر شده حذف شدند.
یکسان سازی صورت گرفته درحالی است که این تعرفه پیشتربرای مشترکان سیم کارت های دائمی ایرانسل برای همه مقصد ها، دقیقه ای 333 ریال بود و نیز مشترکان سیم کارت های دائمی همراه اول برای هر دقیقه مکالمه با سایر مشترکان و یا مشترکان تلفن ثابت 570 ریال و برای تماس با مشترکان سیم کارت های سایر اپراتورهای تلفن همراه دقیقه ای 625 ریال پرداخت می کردند.
همچنین، تعرفه مکالمه مشترکان سیم کارت های دائمی ایرانسل برای همه مقصد ها در هر دقیقه با 266 ریال افزایش هزینه مواجه شده است ضمن آنکه مشترکان سیم کارت های دائمی همراه اول از این به بعددر هر دقیقه مکالمه داخل شبکه و مکالمه با تلفن ثابت در هر دقیقه 29 ریال افزایش و در هر دقیقه مکالمه خارج شبکه 26 ریال کاهش تعرفه را تجربه می کنند.
بر اساس بررسی های صورت گرفته با تغییر تعرفه سیم کارت های اعتباری همراه اول و ایرانسل به دقیقه ای 899 ریال، مشترکان سیم کارت های اعتباری همراه اول با 229 ریال افزایش تعرفه در هر دقیقه تماس داخل شبکه و تماس با تلفن ثابت و 38 ریال کاهش تعرفه داخل شبکه روبرو خواهند بود.
علاوه برآن مشترکان خرید سیم کارت های اعتباری ایرانسل هم ازامروز یکم مهر 100 ریال افزایش تعرفه در هر دقیقه مکالمه داخل شبکه، 30 ریال کاهش هزینه در تماس خارج شبکه و 230 ریال افزایش تعرفه در تماس با تلفن ثابت را تجربه خواهند کرد.
یکی از اپراتورهای تلفن همراه در باره یکسان سازی تعرفه مکالمه ها در یادداشتی آن را اقدامی «دیر اما لازم» برشمرده و آورده است: این اقدام اگر چه دیر است ولی به نظر می رسد در راستای ساده سازی محاسبه هزینه مکالمه صورت گرفته است و باید سالها پیش از این همزمان با سایر کشورها اجرایی می شد. 
بگذریم از اینکه در گذشته نه چندان دور (سال ۹۳) مشترکان اپراتور اول تلفن همراه کشور علاوه بر هزینه جابه جایی و تفاوت در تعرفه های پیک و غیر پیک، تعرفه بیشتری برای تماس های خارج از استان نیز می پرداختند. در سال ۹۳ که تعرفه مکالمه در این موارد یکسان شد بسیاری از مشکلات محاسبه مکالمات کم شد و اپراتور همراه اول توانست طرح های تشویقی متنوعی برای مشترکان خود تعریف کند. 
حال با یکسان کردن هزینه مکالمات درون و برون شبکه این دو اپراتور که به نظر می رسد با رعایت مصوبات سازمان تنظیم مقررات صورت گرفته، قدرت انتخاب و امکان مدیریت بهتر هزینه مشترکان بوجود آمده است.
«محمد جواد آذری جهرمی» وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات دوم مهرماه در استان اصفهان به افزایش تعرفه های مکالمه از سوی اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد و گفت: در ظاهر این افزایش تعرفه ها در چارچوب قانون بوده و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال بررسی و رسیدگی به موضوع است.

۱۳۹۷/۷/۷

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت