مشاوره رایگان   021.22.22.0903
متقاضی خرید سیم کارت / فروش سیم کارت در محل هستم

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.

سیم کارت های ایرانسل، شاتل و مبین نت دچار ضرر مالی شدند

سیم کارت رند

فیلترینگ باعث کاهش استفاده از دیتای سیم کارت ها شد. اپراتورهای ایرانسل، شاتل و مبین نت در طی گزارشاتی اعلام داشتند که مشترکان این سیمکارت ها بعد از فیلترینگ شبکه های مجازی دچار ضرر و زیان شدند. این اپراتورها به ترتیب بعد از اپراتور همراه اول در بازار خرید و فروش سیم کارت قرار دارند.

این اپراتورها در طی نامه‌ای جداگانه به وزارت ارتباطات اعلام کرده‌‌اند که با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی دچار کاهش میزان درآمد شده‌اند و این نامه‌ها در طی چند روز اخیر توسط گروه هکر موسوم به ZZA منتشر شده و مدیرعامل شاتل نیز آن را تایید کرده است. در ادامه هم برخی از اپراتورها در رابطه با این مشکل نظرات خود را اعلام کرده‌اند.

شاتل: به احتمال زیاد دیگر نمی‌توانیم به مشتریان سرویس دهیم

در پی پاسخ به این سوال احمد نخجوانی «مدیر عامل شرکت شاتل» در تاریخ 2 آبان ماه سال جاری به رئيس وقت رگولاتوری و معاون وزیر ارتباطات نامه‌ای نوشته است و اعلام کرده که با وجود محدودیت‌های پیش آمده و گسترده دسترسی کاربران به این اپراتور کم شده و این موضوع تاثیر زیادی بر درآمد و پهنای باند این شرکت داشته است.

باتوجه به نوشته‌های مدیرعامل شاتل پهنای باند این شرکت بیش از 60 درصد بوده و وضعیت درآمد آن بیش از 40 درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی بوده که 80 درصد هزینه‌ها ثابت مانده و برخی با افزایش قیمت همراه بوده‌اند.

در این نامه مدیر عامل شاتل روبه معاون وزیر ارتباطات گفته است که شرایط بسیار حاد و بحرانی بوده و دیگر قابل تحمل نخواهد بود و سرویس دهی به مشتریان در سراسر کشور متوقف خواهد شد.

در این نامه همچنین به توقف توسعه شبکه که در دستور کار وزیر ارتباطات قرار گرفته اشاره شده است. مدیر عامل شاتل از وزارت ارتباطات درخواست کرد تا برای این بحران چاره‌ای پیدا کند.

ایرانسل: در طی 40 روز گذشته 800 میلیارد تومان خسارت دیدیم

بیژن عباسی آرند « مدیر عامل شرکت ایرانسل» در پی نامه‌ای که در تاریخ 29 آبان ماه با عنوان جبران خسارت ناشی از اعمال محدودیت بر ترافیک ورودی بین‌الملل برای رئیس رگولاتوری و معاون وزیر ارتباطات نوشته شده است، اعلام کرده که از تاریخ 29 شهریور تا 7 آبان در فاصله زمانی 40 روزه، در آمد بالغ بر 8000 میلیارد ریال یا 800 میلیارد تومان از دست رفته است.

 البته نکته مهم موضوع این است که همراه اول در گزارش ماهانه خود در سامانه کدال از کاهش درآمد خود می‌گوید. این صورت‌های مالی نشان دهنده این است که این اپراتور در مقایسه با شهریور ماه حدود 936 میلیارد تومان کاهش در آمد داشته است.

 در 2 آذر هم مدیر عامل ایرانسل مجدد نامه‌ای به معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری می‌نویسد و می‌گوید نیمی از ظرفیت شبکه‌‌ها کاهش پیدا کرده و استمرار محدودیت‌های اعمال‌شده در پهنای باند بین‌الملل مانعی جدی در ادامه فعالیت این شرکت خواهد شد که بی‌شک نیازمند مساعدت و انجام اقدامات حمایتی است.

مدیر عامل ایرانسل در ادامه بر موافقتنامه پروانه این شرکت اشاره می‌کند و می‌گوید:‌«هرگونه اعمال تغییر در پروانه توسط دولت که سبب ایجاد هزینه یا از‌دست‌رفتن درآمد گردد، باید مورد جبران قرار گیرد».

برهمین اساس هم بیژن عباسی آرند نوشته که لازم است تمهیدات در راستای جبران خسارت از محل بازنگری و افزایش تعرفه‌های ارتباطی به‌ویژه خدمت دیتا، افزایش تعرفه ترافیک داخلی یا کاهش حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورها و یا کاهش و تعلیق تعهدات توسعه شهری، جاده‌ای و روستایی اعمال شود.

مبین نت: در یک ماه 10 میلیارد تومان کاهش درآمد داشتیم

حسین طهرانی«مدیر عامل شرکت مبین نت» در نامه‌ای به رئیس رگولاتوری و معاون وزیر ارتباطات در تاریخ 23 مهر ماه که به علت محدودیت‌های اینترنتی ایجاد شده است می‌گوید:

 « به‌دلیل محدودیت‌های ایجاد‌شده در شبکه اینترنت شرکت مبین‌نت در اثر افت شدید ترافیک دیتا که معادل 630 درصد بوده، متحمل ضرر و زیان 25 درصد از درآمد، معادل 10 میلیارد تومان در ماه شده است». این اپرتور در خواست مشخصی نداشته و از معاون وزیر ارتباطات در رابطه با چگونگی جبران ضررها سوال پرسیده است.

 

۱۴۰۱/۱۰/۷

نظرات کاربران

سیم کارت دریافت لیست شماره های 912
سیم کارت